Copywriting | Vse kar morate vedeti v letu 2022

Ta prispevek je namenjen obrazložitvi vse bolj razširjenega poklica – copywriting oz. tekstopisje. S to veščino se lahko podate v katerokoli obliko spletnega marketinga in pritegnete bralce iz vseh mest.

Če vas zanimajo najpomembnejše informacije o tekstopisju, ki vam bodo služile kot odskočna deska, berite spodaj.

 

copywriting

Kaj je copywriting

Copywriting oz. tekstopisje je veščina pisanja za namene oglaševanja ali druge oblike trženja. Pojavlja se na raznih spletnih straneh, v blogih in po družabnih omežjih.

Izdelek, ki ga dobimo z copywritingom, je imenovan kopija (tudi prodajna kopija). Z njim pisec poveča prepoznavnost blagovne znamke ali pa doseže, da skupina ljudi nekaj naredi (npr. kupi izdelek, napiše e-naslov, prebere neko drugo vsebino, …).

 

Copywriting uporabljajo številne spletne strani predvsem v blogih | Ebonitete.si – Bilanca stanja

Tekstopisne veščine lahko prepoznate skoraj v vsaki prvouvrščeni spletni strani na Googlu. Dober primer je spletna stran Ebonitete.si.

Poglejmo spodnji prispevek Bilance stanja, ki smo ga našli na njihovi spletni strani. Ob natančnem branju opazimo, da je namen vsebine prodaja oz. promocija.

Vsebina je dober primer copywritinga.

bilanca stanja - copywriting

Kako težko se je naučiti copywritinga

Copywriting obsega številne vsebinske tipe. Nekatere spretnosti, ki jih pisec za to potrebuje so težje, nekatere pa lažje naučene. 

Dober copywriter mora biti dober vsebinski pisec, imeti pa mora tudi dobre komunikacijske spretnosti.

Za takšen poklic pridejo prav tudi tehnična in računalniška znanja. Te omogočajo popoln dostop do pisanja copywriting vsebin na vseh spletnih platformah, brez oviranja.

Poleg teh osnovnih znanj dober copywriter potrebuje še naslednje spretnosti:

  • kreativnost & out-of-the-box thinking Internet je napolnjen s vsebinami vseh vrst in tematik. Le stežka se človek domisli nečesa popolnoma novega.
    Zato ni pomembno katero vsebino pisec predstavlja, ampak kako jo predstavi. 
  • veščine reševanja problemov

    Copywriting je poklic, pri katerem pisci pogosto naleti na takšne in drugačne probleme. Copywriter more npr. znati uskladiti budžet nekega podjetja ali pa časovnico s projektom na roki.
     

    Navezovanje stika z ljudmi preko ekrana ni preprosta naloga. Dober copywriter zna z ljudmi stkati odnose ter jim tudi
    prodajan artikel približati.
     

  • raziskovalne sposobnosti 

    Raziskati neko tematiko, preveriti konkurenco in iz tega določiti, kaj točno bralce zanima, je naloga copywriterja. 

    Brez dobrih raziskovalnih sposobnosti temu ne bo uspelo formirati relevantne vsebine za svoje občinstvo.

 

Ob opazovanju tekstopisne vsebine lahko opazite kakšne veščine poseduje pisec | Magus.si – Hernija diska

Še en dober primer tekstopisne vsebine je prispevek Hernija diska na spletni strani Magus.si. Če obiščete prispevek na povezavi in preberete do konca vsebine, lahko opaziti, kaj spletna stran prodaja.

Skozi vsebino lahko opazujete, kaj je tisto, kar vas spodbuja k nadaljnjemu branju. Odgovori na to vprašanje sestavljajo vse veščine, ki jih dober copywriter potrebuje.

hernija diska - copywriting

Kako začetnik postane copywriter

Copywriting ne zahteva formalnega šolanja. Ozadje iz pisanja sicer pomaga kot utek v posel, vendar ni obvezno.

Začetek v copywritingu bo najlažji tistim, ki radi pripovedujejo ali pišejo. Pa naj bo to zgodba za lahko noč ali pa pisanje ocen restavracij.

Dobro bo služilo tudi poznavanje jezika, retorike, komunikacije, …

Očarljiv in barvit besedni zaklad je dobrodošel, toda uporaba daljših in kompliciranih povedi vam v tem poslu ne bo kaj prida.

Copywriting je namreč tekma za bralčevo pozornost – koga pa ste že videli samovoljno prebrati stavek dolžine manjše knjige.

Za učenje copywritinga lahko obiščete razne tečaje in mentorstva – vendar je večina teh plačljivih.

Dobra pot je tudi samostojno učenje s pomočjo internetnih virov. Na družabnih omrežjih lahko s sledenjem poklicnim copywriterjem prejmete veliko uporabnih nasvetov. 

 

Kaj mora začetniški copywriter vedeti

Prvo zadevico smo ravno omenili v prejšnjem odstavku. To je …

  • Pišite knjižno, ne pa tudi formalno.

    Bralci eno ali dve slovnični napaki tolerirajo, več pa je že videti kot malomarnost. Slaba slovnica povzroči, da bralci zapustijo vsebino. 

    Slovnice se je potrebno držati ne glede na odnos, ki ga imate z bralci. Vseeno pa mora copywriter skozi pisanje z bralci skušati napraviti nek stik.

    To opazite tudi na drugih spletnih platformah – na družabnih omrežjih kot je YouTube, se bo youtuber poslušalcem skušal približati, tako da jih direktno nagovori in se z njim tudi na nek način “pogovarja.” 

  • Pozornost naj gre k naslovom

    Grajenje dobrega naslova je za začetniške copywriterje pogosto spregledan korak, pa vendar je med najpomembnejšimi.

    Naslov mora biti jasen (vključevati more tudi ključno besedo) ter pritegniti pozornost. Pozornost seveda pritegnejo veliki in barvni napisi.

    V dobrem naslovu je navedena tudi korist, ki jo ima bralec. 
  • Grajenje CTA.

    CTA je kratica za Call To Action in pomeni dobesedno “klic k akciji.” To je nekakšen poziv, ki ga pisec poda nekje v vsebini.

    “Preverite še to …”
    “Obiščite to povezavo.”
    “Prijavite se tukaj!”

    Namen copywriterja je, da prepriča bralca, da nekaj naredi. Najpomembnejše orodje za to je CTA.

 

CTA na spletni strani Prvafina.si je konstanta vsem njihovim prispevkom | Zavarovanje terjatev

Na spodnji sliki vidite prispevek Zavarovanje terjatev iz spletne strani Ptvafina.si in pod njim CTA, ki je konstanta vsem njihovim prispevkom.

Ga opazite?

zavarovanje terjatev - copywriting

Prednosti, ki jih prinese copywriting   

Morda se sprašujete zakaj je copywriting sploh uporaben. Navsezadnje lahko nek izdelek prodate tudi tako, da zgradite spletno trgovino. Tako preprosto je.

Toda copywriting prinese veliko “izboljšav” preprosti prodaji, torej ima veliko prednosti. Poglejmo si nekaj glavnih prednosti.

  • natančnejši opisi in predstavitve izdelkov,
  • hitrejša in učinkovitejša promocija izdelkov,
  • več vsebine, ki jo bralci najdejo na vaši strani,
  • višja uvrstitev spletne strani zaradi optimizacije spletne strani prednosti, ki jih prinese copywriting,
  • več obiskovalcev (in potencialnih kupcev), ki pridejo kot posledica boljše uvrstitve,

 

Vse te prednosti so dovolj, da se številni copywritingu posvetijo za cel delovni čas. Učenje copywritinga je definitivno vredno truda, če veste za kaj svojo novo spretnost uporabiti.

 

Copywriting je zaslediti pri vseh uspešnih spletnih podjetjih z razlogom | Paintball-Ljubljana.si – Team building

Copywriting je za dober spletni posel skoraj nujen, tako kot je npr. SEO za dobro uvrstitev. Najdete ga pri vseh uspešnih spletnih podjetjih.

Zadnji primer je spletna stran Paintball-Ljubljana.si s vsebino Team building.

team building - copywriting

Še bolj podrobno se v copywriting poglobi spodnji posnetek.

Dodatno: Kako napisati SEO tekst, da se uvrsti na prvo stran Googla