Formula AIDA | Ključ do marketinškega uspeha
Formula AIDA je nastala že v 19. stoletju, iznašel jo je Elmo Lewis. Se sprašujete zakaj še uporabljamo tako zastarelo formulo? Poglejte spodnji graf:
AIDA formula raven prodaje enakomerno dviguje od povprečja – in to vsak mesec. V obdobju od iznajdbe AIDA modela so bile opravljene številne raziskave in meritve prodaje in vse so prišle do enakega zaključka:
Formula AIDA dokazano zvišuje interes bralcev in posledično vašo prodajo.
Kaj je formula AIDA [in kje se uporablja]
Formula AIDA ali AIDA model je – povedano na najpreprostejši način – marketinška strategija. Seveda od drugih marketinških strategij, formula AIDA posebej izstopa. Zakaj?
Kratica AIDA stoji za naslednje:
- Attention
- Interest
- Desire
- Action
Sestoji torej iz 4 preprostih korakov, ki jih za njeno delovanje morate uporabiti v vaših vsebinah. Te so lahko spletne strani, blogi, prispevki, objave na družabnih omrežjih, …
Nekaj največjih podjetij, ki nenehno uporablja AIDA formulo, so npr. CocaCola, Nike in Apple.
V resnici uspeha z AIDA formulo ni težko doseči, če natančno poznate njena pravila. Čeprav se AIDA model lahko uporablja v vseh vrstah digitalnega marketinga (TV, Radio, ostali oglasi, …) do svojega izraza še posebej pride pri spletnem marketingu.
Pri spletnem marketingu je namreč število obiskovalcev in kupcev najlažje spremljati, narast od povprečja v prodaji pa je hitro opazen.
Koraki AIDA formule
Kot omenjeno zgoraj, je AIDA formula sestavljena iz 4 korakov. Da boste lažje razumeli uporabo AIDA formule, smo za vsak korak poiskali primer dobre uporabe iz najuspešnejših (slovenskih) spletnih strani.
ATTENTION – pozornost
AIDA formula veli, da moramo kot prodajalci v bralcih najprej pritegniti pozornost. To lahko storite na več načinov:
- pogumen uvod
- kontroverzna trditev
- zanimivo vprašanje
- uporaba slike
- …
Prvi korak AIDA formule bi lahko enačili z dramatičnim vstopom – namesto, da na oder pristopite ob vljudnem aplavzu, lahko pristanete pred občinstvom s helikopterjem, ob ognjemetih in z igranjem “Rock You” v ozadju.
Moda ste že slišali, da obiskovalci spletno stran v povprečju zapustijo po 10-20 sekundah. Vaš “grabljivec pozornosti” more zato biti na samem začetku vsebine.
V prvem koraku je tudi pogosta uporaba “dražljajev.” Z njimi pri obiskovalcih povzročite neko negativno čustvo kot je npr. dvom, nestrinjanje, presenečenje. Potem namreč bralci želijo pojasnilo in berejo dalje.
Uporaba prvega koraka AIDA na Paheat.si – Sončna elektrarna
Na spodnji sliki je prikazan pričetek spletne strani Panheat.si, na kateri se v tem primeru prodaja sončna elektrarna. Na samem začetku vidite odličen primer uporabe prvega koraka AIDA modela.
Na povezavi sončna elektrarna lahko do spletne strani Panheat.si tudi sami dostopate – lahko poiščete še preostale AIDA korake?
INTEREST – zanimanje
Naslednji korak je v bralcu vzbuditi zanimanje. Tukaj lahko za doseg cilja uporabite
- grafe,
- zanimiva dejstva,
- rezultate študij, …
Če boste zatavali v predstavitev preobsežnih statističnih podatkov, lahko vašim bralcem hitro postane dolgčas.
Če prodajate produkt, bi tukaj lahko na primer predstavili zadovoljstvo kupcev pred in po nakupu.
V tem koraku je predvsem pomembna predstavitev problemov. Cilj je našteti (in argumentirati) vse probleme, ki jih ima bralec, če vašega izdelka oz. storitve ni kupil.
Pri tem pazite, da vaš izdelek res reši vse te probleme, saj jih boste v naslednjem koraku morali ovreči.
Uporaba drugega koraka AIDA na Prvafina.si – Odkup terjatev
V prispevku Odkup terjatev na Prvafina.si smo našli odličen primer uporabe drugega koraka AIDA formule. Prvafina.si že izvajanje različnih marketinških strategij obvlada – sami lahko celoten prispevek preberete na Odkup terjatev.
DESIRE – želja
Naslednji korak je v bralcu prebuditi željo po izdelku ali storitvi, ki jo ponujate. Šele v tem delu lahko predstavite prednosti izdelka.
Pravilo je našteti tri temeljite argumente za nakup in na njih razvijati prednosti izdelka. Tukaj upoštevajte naslednja pravila:
- izogibajte se bulletinga (prazno naštevanje daje vtis vsiljivosti)
- predstavite samo najpomembnejše prednosti (izogibajte se malenkosti)
- ovržite vse probleme, ki ste jih v prejšnjem koraku vzbudili v bralcu
Uporaba tretjega koraka AIDA na Ebonitete.si – Bonitetne informacija
Na spletni strani Ebonitete.si smo poiskali primer dobre uporabe tretjega koraka formule AIDA. Na sliki vidite prispevek za bonitetne informacije. Na sami povezavi bonitetne informacije lahko druge korake AIDA formule najdete sami.
ACTION – ukrepanje
Če bralca uspete popeljati skozi vse naštete občutke v prikazanem vrstnem redu, vam ostane samo CTA (Call To Action) ali klic k ukrepanju.
Tukaj k vsebini dodate povezave na vašo spletno stran, druge platforme preko katerih izvajate prodajo, spletno trgovino, okence s prijavo, itd. Bralce morate pripraviti do aktivnosti – to lahko dosežete tudi z uporabo zank v vsebini (“še enkrat preverite, kaj je zapisano v uvodu,” …).
Dodate lahko tudi linke sorodnih vsebin, ali svetujete dobre YouTube videje.
Tako v vsebini pravilno uporabite AIDA formulo.
Uporaba CTA na Magus.si – Artroza
Na spletni strani Magus.si – na sliki – vidite uporabo CTA, ki je dobeseden klic k akciji. Magus.si namreč svojim bralcem predstavi različne vaje za lajšanje artroze. Na povezavi artroza lahko dostopate do celotnega prispevka.
AIDA formula vpliva na vaše bralce, kako pa svojo spletno stran spraviti na vrh iskanih rezultatov? Optimiziranje spletnih strani s pomočjo Seo-Praktik.si vam lahko pomaga doseči vaše marketinške cilje.
Želite o AIDA formuli izvedeti še več? Preverite spodnji video: