Spletna optimizacija
Spletna optimizacija je panoga, ki se ukvarja s dviganjem spletnih strani na med rezultati spletnih iskalnikih. Optimizacija že obstaja od izuma samih spletnih iskalnikov in se je do današnjega časa že zelo razvila. V spodnjem članku vam bomo razjasnili potek in rezultate spletne optimizacije.
Kako začnemo s spletno optimizacijo
Spletna optimizacija je postopek, ki lahko zavzame veliko časa, če ne uporabljamo pravilnih orodij. Na srečo je SEO zelo razširjen, kar pomeni, da na spletu obstaja ogromno SEO orodij s katerimi si lahko pomagamo pri optimizaciji.
Prvo orodje, ki ga bomo uporabili je WordPress. To brezplačno odprtokodno orodje za urejanje spletnih strani pozna vsak spletni ustvarjalec. Mi ga bomo uporabili tako, da bomo urejali ter posodabljali že zgrajeno spletno stran na način, da se bo boljše uvrstila med spletnimi rezultati.
To naredimo tako, da upoštevamo vsa SEO pravila. SEO pravila se razlikujejo za vsak spletni iskalnik, mi bomo uporabljali SEO pravila za Google spletni iskalnik. Google je namreč najbolj popularen in uporabljen spletni iskalnik na svetu, če pa bi radi optimizirali za druge spletne iskalnike, pa je postopek zelo podoben.
Ključne besede
Ključne besede so prvi korak spletne optimizacije. Tudi tukaj nam lahko pomagajo določena orodja. Najprej se moramo sami odličiti za približno temo spletne strani. Nato lahko uporabimo orodje kot je Keyword Sheeter, da dobimi širši izbor ključnih besed.
Pridobljene ključne besede nato filtriramo s orodji, kot sta Ubersuggest ali Keyword Surfer. Ti orodji nam pomagata najti ključne besede, ki imajo pravilni iskalni volumen ter težavnost. Kot primer lahko vzamemo ključno besedo glukozamin. Ta ključna beseda ima v Sloveniji iskalni volumen 1900 ljudi na mesec, težavnost pa je 28.
S orodjem Ubersuggest lahko celo vidimo zgodovino te ključne besede ter vodilne spletne strani, ki je v tem primeru Lekarna-Soča.si. Izvemo tudi, da ima ključna beseda glukozamin CPC 0,20€ ter, da ima povprečna spletna stran med top 10 na ključni besedi glukozamin 9 backlinkov, o katerih se bomo učili kasneje v tem članku.
Preberite še: Kako napisati SEO tekst, da se ta uvrsti na prvo stran Googla
Zadnji korak urejanja ključnih besed je še samo preverjanje iskalnega namena, kar običajno naredimo s anonimnim iskalnikom, kot je Startpage ali Google incognito.
Onsite spletna optimizacija
Da začnemo s Google optimizacijo toraj potrebujemo wordpress. Da pa lahko sledimo pravilom SEO optimizacije pa moramo uporabiti še eno orodje: Yoast. Ta vtičnik za wordpress nam omogoča vpogled v proces optimizacije spletne strani. Yoast nam prikaže SEO pravila, ki jih naša spletna stran upošteva ter pravila, ki jih še moramo dopolniti.
Rezultat optimizacije po SEO pravilih je spletna stran, ki je optimalna za publiko in ima na najboljši možen način urejeno vsebino. Primer takšne spletne strani lahko vidimo na spletni strani Paintball Ljubljana Laser tag, kjer avtorji spletne strani vidno skrbijo za SEO svoje spletne strani.
Na spletni strani laser tag lahko vidimo upoštevanje vseh SEO pravil za iskalnik Google. Te vključujejo dovolj obširno vsebino, ki je razdeljena enakomerno po spletni strani. Spletna stran za premore med tekstom vključuje slike, ki pojasnujejo tekst. Sam tekst večkrat omenja ključno besedo, na katero spletna stran cilja, ki je v tem primeru laser tag.
Drugi korak spletne optimizacije
Spletna optimizacija se po uspešnem onsite optimiziranju nadaljuje v offsite optimizaciji, to je drugi korak spletne optimizacije. Ta optimizacija deluje zunaj same spletne strani, ki jo želimo dvigniti na spletnih iskalnikih. Gradimo jo s spletnimi povezavami.
Če ste bili pozorni pri prejšnjem poglavju, veste, da tudi prvi korak optimizacije vsebuje grajenje spletnih povezav. Tiste povezave služijo temu, da Google ter stranke naše spletne strani vedo, da je naša spletna stran aktivna. Najlepši primer teh povezav lahko vidimo na spletni strani Pohištvo123.si klubske mizice.
Spletna stran klubske mizice je namreč najboljši primer za celotno onsite optimizacijo, ne samo spletne povezave. Spletna stran vključuje notranje in zunanje povezave, kar pomeni, da želi, da svoja publika ostane na spletni strani Pohištvo123.si, ampak hkrati potrjuje svoje vire ter omenja druge spletne strani.
Novim povezavam, ki jih gradimo v drugem koraku pravimo backlinki. Backlinki služijo temu, da Google ter ostali spletni iskalniki vedo, da ima naša spletna stran velik vpliv po spletu. Za največjo možno uporabnost pa jih moramo graditi na poseben način.
Grajenje backlinkov
Grajenje backlinkov se začne s identifikacijo različnih vrst spletnih povezav. Te so:
- Lahke povezave, oziroma povezave, ki jih vidi najmanj ljudi. Te povezave najdemo največkrat v privatnih pogovorih ter na epošti. Ti backlinki imajo skoraj neopazen vpliv na uvrščanje naše spletne strani.
- Srednje povezave so povezave, ki jih vidi več ljudi. Najdemo jih na forumih ter v komentarjih spletnih objav. Te spletne povezave imajo že malo večji vpliv na uvrščanje naše spletne strani.
- Močne povezave so povezave, ki jih vidi največ ljudi, kar povzroči, da imajo na uvrstitev naše spletne strani največji vpliv. Najdemo jih na spletnih straneh v obliki člankov ter blog objav.
Vse te tri vrste spletni povezav moramo graditi po dveh pravilih offsite spletne optimizacije: Link velocity in Link diversity.
Link velocity govori o tem, da moramo vse spletne povezave ali backlink graditi enakomerno skozi čas. Link diversity je podobno pravilo, ki govori o tem, da moramo spletne povezave graditi enakomerno glede na drug drugo. Brez upoštevanja teh dveh SEO pravil bodo vse zgrajene spletne povezave ostale brez vpliva na uvrstitev naše spletne strani.
Spletna optimizacija na primeru Norma.si ter SEO Praktik
Norma.si msm je zelo dober primer grajenja offsite spletne optimizacije, kar lahko vidimo na sami spletni strani, kjer se nahaja veliko zunanjih povezav. Dobro offsite optimizacijo lahko tudi zaznamo s različnimi SEO orodji, ki lahko izračunajo število in moč backlinkov na določeno ključno besedo. Za spletno stran msm lahko zvemo, da ima najmanj 6 backlinkov na mesec.
Spletna stran ima tudi zelo dobro zgrajeno onnsite optimizacijo, ki jo lahko zaznamo brez SEO orodij. Spletna stran namreč cilja na ključno besedo msm, ki ima iskalni volumen približno 1000 ljudi na mesec. Vzdrževanje optimizacije spletne strani na takšni težki ključni besedi ni lahko.
Večina spletnih strani, kot je Norma.si msm pri optimizaciji kontaktirajo tretje osebje, ki jim pomaga s SEO uvrščanjem. Najbolj popularno podjetje, ki se v Sloveniji s tem ukvraja je trenutno SEO-Praktik.si. Ta spletna stran se osredotoča na prodaji raznolikih ponudb, ki spletnim stranem pomagajo s višjim spletnim uvrščanjem.
Njihova ponudba vključuje od mentoriranja ter učenja o spletni optimizaciji do izvajanja onsite ter offsite spletne optimizacije za spletne strani.